اسپنسر، ویلیام. (1354). سرزمین و مردم ترکیه (ترجمة علی اصغر بهرام بیگی). تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
• افندی، مصطفی عالی. (1926). مناقب هنروران. استانبول: مطبعه عامره.
• امانی، حجت. (1399). هویت اسلامی (پژوهشی در معنا) در آثار هنرمندان معاصر غرب آسیا؛ (مصر، ایران، ترکیه). رسالة دکتری، دانشگاه تهران.
• بلر، شیلا. (1397). خوشنویسی اسلامی (ترجمة ولی اله کاووسی). تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری متن.
• بنیاد دایره المعارف اسلامی. (بی تا). دانشنامة جهان اسلام، (جلد 1 و 14) . قابل دسترس در https://rch.ac.ir
• پاکباز، روئین. (1386). دائرهالمعارف هنر. تهران: انتشارات فرهنگ معاصر.
• شاو، استانفورد. جی. (1370). تاریخ امپراتوری عثمانی و ترکیه جدید (ج. دو 1975-1808) (ترجمة محمود رمضانزاده). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
• عربخانی، رسول. (1387).کیش مشروطه خوان در ایران و عثمانی.کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، (130)، 60-63.
• فدایی، مریم. (1391). هنر خوشنویسی دورة امپراتوری عثمانی. کتاب ماه هنر، (172)، 66-77.
• فرخفر، فرزانه. (1391). تأثیر هنر ایران بر هنر عثمانی، در حوزة نگارگری قرون دهم و یازدهم هجری (رسالة دکتری منتشرنشده). دانشگاه تربیت مدرس، ایران.
• قربانی، مهدی. (1397). هنر خوشنویسی در دورة عثمانی. مطالعات آسیای صغیر، (5)، 133 – 156.
• کینراس، لرد. (1373). قرون عثمانی (ظهور و سقوط امپراتوری عثمانی) (ترجمة پروانه ستاری). تهران: انتشارات کهکشان.
• مستقیمزاده، سلیمان سعدالدین. (1928). تحفه خطاطین. استانبول: مطبعة ابوالضیاء.
• نصر، سید حسین. (1389). معنویت در هنر اسلامی (ترجمة رحیم قاسمیان). تهران: موسسة انتشارات حکمت.
• Aslier, M., Turan, E., Kaya O., Gunsel, R.& Turani, A. (1988). A History of Turkish Painting, Seattle. London: University of Washington Press.
• Akit. (n.d.). Erol Akyavaş kimdir?, Retreived https://www.yeniakit.com.tr/kimdir/Erol_Akyava%C5%9F (12/15/2020)
• Albaraka. (n.d.). YARIŞMA HAKKINDA, Retreived https://www.albarakahat.com/ (18/6/2021)
• Bal, A. (2009). Doğu Mistizmi ve Estetik Anlayışının Resim Sanatına Uygulanması Üzerine Kuramsal Bir Çözümleme, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir: Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi.
• Berk, S. (2012). İstanbul'un 100 Hattatı. Cilt Tipi: Karton Kapak.
• Cappellari, S. F. (2017). The spiritual in Islamic calligraphy: A phenomenologicalapproach to the contemporary Turkish calligraphytradition. (Unpublished Ph.D. Thesis), University of Edinburgh, England.
• Çelik, F. (2020). Fahrelnissa Zeid; Hayatı, Eserleri, Bilinmeyenleri, Retrieved from https://www.oggusto.com/sanat/sanatci/fahrunnissa-zeid-hayati-eserleri-bilinmeyenleri.
• Derman, U. (2007). The art of calligraphy in the Ottoman empire, Manchester: Foundation for Science technology and civilization.
• Digler, M. & Soylu, R. (2020). Sufism and Islam in the paintings of Erol Akyavas (EROL AKYAVAŞIN RESİMERİNDE TASAVVUF VE İSLAM). Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(48), 100-114.
• Erzen, J. N. (1995). Erol Akyavaş, Enlem 80 Çağdaş Türk Plastik Sanatları Yayın Dizisi. Ankara: Gürbüz.
• Erzen, J. N. (2001). Yasa Yaman, Zeynep, “Fahr El Nissa Zeid”. Ankara: T.C. Merkez Bankası Sanat Galerisi.
• Feroz, A. (2003). The making of modern Turkey. The making of modernTurkeyFeroz AhmadLondon and New York: Routledge and Taylor & Francis.
• Kemikli, S. B. (2018). GELENEĞİN İZİNİ SÜRMEK: HATTAT HÜSEYİN KUTLU’NUN HAYATI VE SANATI. İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, 3(2), 225-257. https://doi.org/10.20486/imad.445927.
• Bingöl, Y. (2015). İslam Ve Sanat “İslam Ve Modern Sanat, İstanbul: İslami İlimler Araştırma Vakfı Yayınları.
• Kazan, H. (2017). Hasan Çelebi: A Distinguished Representative of Traditional Calligraphy, Retrieved http://islamicartsmagazine.com/magazine/view/hasan_celebi_a_distinguished_representative_of_traditional_calligraphy/ (24/5/2021)
• Ketebe. (n.d.). ABOUT ARTIST: Mehmed Ozcay. Retrieved https://www.ketebe.org/en/artist/mehmed-ozcay-2054, visited (12/15/2020).
• Kolektif, M. K. (2017). Hattin Celebisi, Publisher: Yeditepe Yayinevi.
• Marie Baldwin, E. (2011). The Evolution of Turkey’s Contemporary Art Scene: Examining Trends in Infrastructural Transformation and Globalization in an Emerging Market, A Thesis for the Degree of Master of Arts, Savannah College of Art and Design.
• N. a. (2015). Sanatci ve Zamani / Artists in Their Time. Istanbul: Istanbul Modern Sanat Müzesi.
• Roditi, E. (1988). Fahrel Nisa Zeid ile Sanat Üzerine. çev. Fatih Özgüven. Milliyet Sanat Dergi-si, (206), 16.
•Stermotich Cappellari, F. (2017). The spiritual in Islamic calligraphy: A phenomenologicalapproach to the contemporary Turkish calligraphy tradition, Ph.D. Thesis, University of Edinburgh.
• Schımmel, A. M. (1975). Mystical Dimensions of Islam, Chapel Hill. University of North Carolina Press.
•Scriptsnscribes. (2018). Six things to know about Turkish master Hasan Çelebi. Retrieved https://www.scriptsnscribes.com/blogs/2018/11/30/six-things-to-know-about-turkish-master-hasan-celebi (12/15/2020).
• Şenyay, D. (1997). Erol Akyavaş’ın Yapıtlarında İslam Düşüncesi ve Sanatının Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Tarihi ABD.
• Süreyya, S. (2013). Erol Akyavaş: The dervish recited on canvas. Retreived https://www.star.com.tr/acik-gorus/erol-akyavas-tuvalde-zikreden-dervis-haber-764753/ (12/15/2020).
• The Endless Swarm. (n.d.). And the Guldbaggen goes to…, Retreived http://endless-swarm.com/?paged=2, (12/22/2020)
• Turkish Culture Foundation (TCF). (n.d.). Hassan Celbi, Retrieved http://www.turkishculture.org/whoiswho/turkish-traditional-art/paper-works-artist/hasan-celebi-1510.htm (12/15/2020).
• YazkaÇ, P. (2018). An avangart artist in contemporary Turkish painting art: Fahrelnissa Zeyd. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (75), 198-212.